Загальношкільний проект «Українська вишиванка»
Участь у проекті брали учні та вчителі всіх ланок закладу.
Куратор проекту— заступник директора з виховної роботи НВК№9 Сокальська Ольга Валеріївна.
Актуальність:
Сьогодні перед школою і суспільством стоїть проблема розвитку свідомого громадянина і цілісної особистості, який максимально акумулює в собі національні риси та самобутність українського народу. Тому ідея створення проекту у рамках викладання предмету українська література є на сьогоднішній день актуальною і такою, що потребує методичного і системного підходу.
В основу системи національно-патріотичного виховання покладено ідею розвитку української державності як консолідуючого чинника розвитку суспільства й нації в цілому. Форми й методи виховання базуються на українських народних традиціях, кращих надбаннях національної історії та культури українського народу.
Головне завдання проекту полягає в тому, щоб через реалізацію системного і цілеспрямованого комплексу заходів ознайомити учнів з історією розвитку вишивки, ознайомити, розвивати естетичний та художні смаки, творчу уяву, здібності учнів; виховувати національний світогляд, повагу до культурної спадщини, сприяти вихованню патріота України, виховувати любов до національних традицій, до краси і гармонії навколишнього світу; повагу до старшого покоління, шанобливе ставлення до людей праці; почуття національної гордості.
Проект розроблено на основі наказу Міністерства освіти і науки України від 27.10.2014р №1232 «Про затвердження плану заходів щодо посилення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді» листа Міністерства освіти і науки України від 25.07.2014 №1/9-376 «Методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2014-2015 н.р.», листа Міністерства освіти і науки України «Про Концепцію національно-патріотичного виховання молоді» від 29.12.09 №1/9-917 .
Мета проекту:
* сприяння вихованню у молодого покоління почуття патріотизму;
* відновлення та вшанування національних традицій;
* формування особистості на засадах духовності, моральності, толерантності;
* успадкування духовних та культурних надбань українського народу;
* забезпечення створення умов для інтелектуального, культурного та фізичного розвитку особистості.
— формування в молоді національної свідомості, почуття національної гідності та патріотизму;
— формування в молоді культури , пошани до національно-культурних цінностей нашого народу;
— виховання активного громадянина національної держави з демократичними переконаннями, що базуватимуться на твердому фундаменті українських традицій громадського самоврядування;
— виховання в молоді міцної віри у власні сили й глибокого переконання щодо своєї причетності до розбудови Української національної держави; формування серед молоді впевненості, що саме вона творить українську націю, а відтак несе повну відповідальність за її майбутнє;
— реалізація індивідуального підходу до особистості та застосування принципів гуманістичної системи виховання учнів.
Учасники проекту:
- педагогічні працівники школи: Винник Р.М., вчитель української мови і літератури; Кандалюк Є.П., вчитель української мови і літератури; Саннікова Р.І., вчитель української мови та літератури; Сокальська О.В., вчитель української літератури , Зикіна М.М., вчитель трудового навчання.
- учні школи 5-9 класів;
Куратор проекту : заступник директора з виховної роботи НВК№9 Сокальська Ольга Валеріївна .
Характеристика проекту :
За кінцевим результатом: теоретико- практичний
За змістом : навчально — виховний
За кількістю учасників : груповий, колективний
За тривалістю : довготривалий
За ступенем самостійності: частково-пошуковий,творчий
База реалізації проекту : НВК№9 м. Хмельницький
ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ
№ п/п |
Зміст |
Термін виконання |
Виконавець |
1. 1. |
Діагностико – прогностичний. Провести засідання науково-методичної ради з питань проектної діяльності на 2015-2016 н.р. |
Травень |
ЗДНМР Колесник І.В. |
1. 2. |
Підготовчий. Засідання творчої групи проекту «Українська вишиванка» Дидактичне забезпечення. Розробити план заходів та уроків щодо реалізації проекту. |
вересень |
Куратор групи ЗДВР Сокальська О.В. , керівник групи Саннікова Р.І., члени групи |
1. 3. |
Діяльнісний. Орнаменти та символи в українській народній вишиванці. Урок – дослідження |
Вересень 5 класи |
Винник Р.М. |
1. 4. |
Дослідження орнаментів та вишивок у різних регіонах України на уроках образотворчого мистецтва. Створення карти України, на якій представлені різні види української вишивки. Презентація роботи на виставці, присвяченій Дню міста. |
Вересень 5-8 класи |
Зикіна М.М.
|
2. 5. |
Виконання творчих диктантів на уроках української мови з теми «Українська вишиванка» |
Вересень 5-9 класи |
Саннікова Р.І. |
1. 6. |
Краса вишиванки чарує усіх. Урок-виставка. |
Жовтень 6 класи |
Винник Р.М. |
2. 7. |
Використання лінгвістичного матеріалу на тему «Вишивка областей України» під час проведення уроків української мови |
Жовтень 5 класи |
Саннікова Р.І. |
3. 8. |
Магічна сила української сорочки. Народознавчий захід . |
Жовтень 7 класи |
Кандалюк Є.П. |
1. 9. |
Художньо-технічні особливості народного одягу певної етнічної зони України. Сорочка-вишиванка. Прес – конференція |
Жовтень 8 класи |
Сокальська О.В. |
1. 10. |
Використання лінгвістичного матеріалу на тему «Українська вишита сорочка» під час уроків української мови (синтаксис і пунктуація) |
Жовтень 11 клас |
Саннікова Р.І. |
1. 11.
|
Написання святкового диктанту, присвяченого Дню української писемності і мови |
Листопад 5-11 класи
|
Винник Р.М. Кандалюк Є.П. Саннікова Р.І. |
1. 12. |
Виховний захід «Нехай вишиванка усім нам нагадає, що всі України ми дочки й сини» |
Листопад 9класи |
Саннікова Р.І. |
1. 13. |
Підсумковий. Проведення святкового флеш-мобу , присвяченого українській вишиванці |
Листопад 1-11 класи |
Сокальська О.В., члени Шкільного парламенту |